EMISSION CONTROL - Real Driving Emissions

Real Driving Emissionen / Real Driving Emissions

 

  • 08:30 a.m.

 

E. Neumann, D. Eckardt, B.-H. Breier, S. Kipping; IAV GmbH

Ganzheitlicher Regelansatz für den Betrieb von Dieselmotoren inkl. ihrer Abgasnachbehandlung unter RDE Bedingungen

Integral Control Approach for Diesel engines incl. after treatment system in terms of RDE conditions


 

  • 09:00 a.m.

 

N. Tietze, T. Huber, T. Kruse; ETAS GmbH

Nötige Bausteine für die Simulation von Real Driving Emissions – Status, Möglichkeiten und Herausforderungen

Necessary Components for the Simulation of Real Driving Emissions – Status, Chances and Challenges


 

  • 09:30 a.m.

 

T. Gerhardt, P. Geßner, W. Gottschalk; IAV GmbH

Analytische Untersuchungen zu Korrelation und Mustererkennung am Beispiel von Fahrzeugmessungen

Analytic investigations about correlation and pattern detection on vehicle measurement data


 

10:00 - 10:30 a.m. - Kaffeepause / Coffee Break


 

Kraftstoffe / Fuels

 

  • 10:30 a.m.

 

T. Körfer, W. Bick, M. Schönen, B. Lindemann; FEV Group GmbH

H. Busch; Coventry University

Optimierung des realen Kraftstoffverbrauchs von Pkw-Dieselmotoren unter Berücksichtigung der anstehenden RDE-Randbedingungen

Optimizing real-world FC efficiency for LD Diesel engines under upcoming RDE boundaries


 

  • 11:00 a.m. 

 

G. Richter; 

Oxymethylendimethylether - ein potentiell CO2-neutraler PtL-Kraftstoff zur Reduktion limitierter Abgasschadstoffkomponenten

Oxymethylendimethylether - a potential CO2-neutral PtL fuel for the reduction of limited exhaust emission components


 

  • 11:30 a.m.

 

V. Osterholt, M. Pahlke; Evoxar

F. Rexhäuser, J. Bönninger; FSD Fahrzeugsystemdaten GmbH

Reduzierte Emissionen durch eine 100 milligramm leichte Nachrüstung: Ergebnisse der Technologie GERnano im praktischen Fahrbetrieb

Reducing emissions with a 100 milligram retrofit solution: Real-driving emissions testing of the GERnano technology


 

  • 12:00 a.m.

 

S. Gerecke; TU Dresden - Lehrstuhl Verbrennungsmotoren

Emissionen mit Tankstellenkraftstoffen

Emissions from gas station fuels



 

12:30 - 02:00 p.m. - Mittagessen / Lunch


 

Antrieb / Powertrain

 

  • 02:00 p.m.

 

R. Thygesen, M. T. Abad Lozano, E. Pott; Volkswagen AG

Numerical Simulation of Oil Transport through the Piston Fire Land and First Ring of an Internal Combustion engine


 

  • 02:30 p.m.

 

R. Seitz; HORIBA Scientific

Complementary Characterization Tools for Batteries


 

  • 03:00 p.m.

 

A. Balazs, M. Görgen, M. Böhmer, J. Scharf, M. Thewes; FEV Europe GmbH 

Der Ottomotor-Powertrain der Zukunft – Entwicklungsprozesse und Hardware-Lösungen für Eu7

The gasoline engine powertrain of the future - development process and hardware solutions for Eu7


 

  • 03:30 p.m.

 

R. Fechert, E. Eisner, B. Bäker;  TU Dresden - Lehrstuhl Fahrzeugmechatronik

Umsetzung einer visuellen Fahrerunterstützung für RDE konforme Straßenfahrten als mobile Anwendung

A visual driver assistant system for RDE compliant road driving implemented as mobile application


 

  • 04:00 p.m.

 

F. Atzler; Hochschule Zwickau

 

Schlusswort / Conclusion